Battle: Los Angeles

Din cand in cand mai trebuie sa vedem si cate un film SF, insa atunci cand porneste la drum cu o idee si termina prin a te dezamagi complet, trebuie sa le spui celor din jur sa nu se astepte defel la o capodopera si sa incerce altceva. Acestea fiind spuse, va aducem in prim plan Battle: Los Angeles, una dintre premierele lunii aprilie in Romania.

Filmul este zgomotos, haotic, violent, cliseic si am continua si cu alte prerogative, insa e suficient ca sa intelegeti la ce ne referim. Chiar si pentru un fan al genului science-fiction Battle: Los Angeles va fi o dezamagire. Ori si-au batut joc producatorii de o poveste interesanta, aflata in categoria misterelor precum experimentul Philadelphia, ori chiar au avut intentia premeditata de a realiza acest film de duzina.

1 2

Actiunea este inspirata dintr-un eveniment anormal si ramas pana in ziua de azi neexplicat, care s-a petrecut in SUA in cel de-al Doilea Razboi Mondial. In noaptea dintre 24 si 25 februarie 1942, o serie de obiecte zburatoare neidentificate au survolat Los Angeles-ul, fapt ce a fost considerat o amenintare, intrucat cu o zi inainte un submarin japonez a iesit la suprafata si a tras asupra unei rafinarii de langa Santa Barbara, California. Initial s-a crezut ca era vorba de un atac japonez, insa evenimentul, care a primit ulerior numele de Batalia Los Angeles s-a dovedit a nu avea legatura cu asa ceva. Pret de aproximativ o ora, s-au lansat 1400 obuze antiaeriene asupra obiectelor zburatoare. Curiozitatea a survenit in momentul in care s-a constatat ca niciunul nu a fost atins.

Ei bine, cand avem un asemenea incident ca punct de pornire la un film, ne-am astepta sa vedem ceva cel putin interesant. Deziluzia, insa, vine repede. Avem aici tipul eroului american (Aaron Eckhart), care sufera din cauza unor incidente din trecut, a unor alegeri care il bantuie si il vor bantui pana la moarte, dar care desi este marcat si suferind, reuseste sa salveze planeta, precum nicio alta natie nu ar fi reusit. Daca nu aveati incredere in soldatii americani pana acum, ar trebui sa aveti de acum incolo. Numai ei isi pun viata in pericol si numai ei sunt tinta atacurilor extraterestre.

3 4

Insa trecand de perspectiva cliseica, ajungem si la cat de slab este realizat acest film din punct de vedere tehnic. Presupun ca daca s-ar acorda Zmeure de Aur pentru efecte speciale, Battle: Los Angeles ar fi cel putin nominalizat, daca nu si castigator. Extraterestrii portretizati sunt haiosi de-a dreptul, atunci cand nu sunt scarbosi (interesanta aici este scena in care se efectueaza autopsia pe una din creaturi), insa mult mai lipsiti de acea veridicitate si consistenta pe care o aveau cei din District 9, un SF nominalizat la 4 Oscaruri. In ceea ce priveste personajele umane, actorii joaca cel mult mediocru, povestile carora le dau viata sunt mult prea concentrate pe psihicul lor, iar actiunea propriu zisa o fac doar atunci cand haosul se instaleaza in peisaj, cand trebuie urlat, alergat, impuscat samd.

6 7

Poate este vorba de faptul ca a fost 1 aprilie si tot ce am vazut noi a fost doar o gluma. In acest caz, asteptam adevaratul Battle: Los Angeles care ne va schimba parerea.