Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului (IMAX 3D) - cronica de film

Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului arata foarte bine in 3D, mai ales pe marele ecran de la IMAX. Desi sunt multi cei care spun ca personajele CGI nu au acelasi farmec ca cele din paginile benzilor desenate, ca efectele speciale nu reusesc sa redea aceeasi expresivitate pe care-o au cele doua pete de cerneala (ochii lui Tintin din benzile desenate), varianta 3D, in regia lui Steven Spielberg ni s-a parut foarte reusita.

E adevarat ca de multe ori ai impresia ca Tintin e mai degraba un fel de Indiana Jones animat, iar aici se simte mai mult mana lui Spielberg, decat cea a lui Herge (autorul benzilor desenate), dar acest lucru nu e deranjant, mai ales daca nu esti fan diehard al originalului.

Exista si o poveste care sa explice acest lucru. Spielberg nu l-a descoperit pe Tintin decat atunci cand un critic francez de film a scris despre Indiana Jones: Raiders Of The Lost Ark ca ar fi un tribut adus operei lui Herge. Apoi s-a intamplat si ca Herge sa declare ca Spielberg ar fi singurul regizor care ar putea sa aduca desenele sale pe marele ecran. Din pacate, Herge nu mai e printre noi pentru a ne spune daca este multumit de rezultat. Pe noi ne-a fermecat.

Prima parte a unei francize ce se anunta de mare succes pe viitor, Secretul Licornului, ne poarta prin Belgia, Sahara, Maroc si tot felul de locuri exotice.

Este plina de actiune ce te tine in suspans si cu popcornul la gura, foarte amuzanta, datorita (mai ales) simpaticului capitan Haddock (Andy Serkis), si cu o poveste captivanta, invaluita in mister si aventura. Iar efectele IMAX te fac sa te simti ca esti chiar in mijlocul actiunii.

Tintin este ziarist belgian de investigatii, iar ajutorul sau, de care nu se desparte niciodata, este un fox terrier, alb si foarte inteligent: Snowy. Aventura lor incepe atunci cand Tintin cumpara de la un targ de vechituri o macheta a unei corabii legendare numita Licornul sau Unicornul (ambele inseamna acelasi lucru). Aceasta ascunde o taina pe care multi doresc sa puna mana, dar mai ales Ivanovich Sakharine (Daniel Craig), un raufacator care-l va urmari pe Tintin pe mai multe continente.

In aventura sa, Tintin (Jamie Bell) este ajutat de capitanul Haddock, un fel de Popeye care-si trage puterea din sticlele de alcool si al carui trecut este si el foarte important pentru dezlegarea enigmei Licornului, dar si pentru confruntarea finala cu Sakharine.

Nu trebuie sa ratati Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului, pentru ca este una dintre cele mai frumoase animatii de pe marile ecrane, iar in IMAX 3D aveti de multe ori impresia ca nu sunteti in public, ci in ecran, printre corabii ce plutesc pe dune de nisip, avioane care trec prin furtuni de fulgere si macarale imense care se dueleaza distrugand un port intreg.