Amor la Roma

Amor la Roma se vrea o comedie romantica, dar nu prea reuseste sa fie nici una, nici alta si in niciun caz amandoua. Kristen Bell joaca rolul unei workoholice (Beth) fara viata personala, deprimata si dezamagita de ultima ei relatie. "Destinul" face ca aceasta sa ajunga la Roma la nunta surorii sale unde il intalneste pe Nick (Josh Duhamel), barbatul perfect, fost jucator de fotbal american "pensionat", pentru ca in timpul unui meci a fost lovit de fulger... in gat. Perfectiunea lui Nick se destrama cand Beth il surprinde imbratisandu-se cu o alta tipa si o loveste paranoia... tot in gat.

Pentru a se incadra in modelul tipic al americanilor picati in Europa, tipa se imbata, cade intr-o fantana cu puteri magice, bineinteles (Fontana di Amore, care in realitate nu exista, deci, cineva a facut abuz de imaginatie pentru a inventa kitsch-ul asta din ipsos), face un pic de scandal blestemand zeii dragostei si fura cinci banuti aruncati in fantana. Cei care aruncasera banutii in fantana ajung sa se indragosteasca de ea si s-o hartuiasca prin New York. La fel si Nick, pe care Beth il tot respinge, pentru ca are impresia ca nu are "intentii serioase" cu ea.

De aici incolo, Amor la Roma intra in tiparul clasic al comediilor romantice, in care tipa plays hard to get, iar tipul nu renunta, pentru ca lighting doesn't strike twice (get it?). Happy end-ul siropos este inevitabil, dar amanat dureros de mult.

4 1
Nimic nu se leaga asa cum trebuie, desi intre actorii principali exista o chimie destul de buna, dar pur si simplu n-au cu ce lucra. Replicile sunt penibile, situatiile care se vor amuzante sunt la fel de penibile, povestea este atat de diluata si stupida incat am avut impresia ca ma uit la un film pentru copii si ma asteptam ca in orice clipa sa apara si Hannah Montana in peisaj.

O bucata destul de consistenta din film este ocupata cu prostelile celor patru aflati sub vraja/vrajeala fantanii indragostitilor. Si nu e vorba de oameni obisnuiti, avem asa: un fotomodel plin de el si cu un IQ mai mic decat cel al unui cimpanzeu (Dax Shepard), un pictor ratat si un pic retard (Will Arnett), un magician la fel de inteligent ca fotomodelul (Jon Heder) si un "mogul" libidinos din industria carnatilor (Danny DeVito). Deci, prosteala e la maximum, cu nuduri pictate pe cladiri, cu reclame pe autobuze, numere de magie si... carnati.

3 2

Mare parte din actiunea petrecuta la New York are loc in celebrul muzeu Guggenheim, a carui imagine, dupa acest film, cred ca a avut de suferit mai mult decat dupa ce Clive Owen l-a devastat in totalitate in The International.

Cu un scenariu de David Diamond si David Weissman (responsabili si pentru dezastrul de Old Dogs), nu va sfatuim sa va aruncati banutii in Amor la Roma, spernand la o comedie romantica buna, pentru ca, din pacate, nu vi se va implini dorinta.