13 Assassins (13 Asasini)

Mai tineti minte filmul Cei sapte samurai cu Toshiro Mifune? Ei bine ar trebui sa-l tineti minte sau ar trebui sa-l vedeti daca nu ati facut-o inca, pentru ca este un film care merita. Totusi, de curand am vazut 13 Asasini, tot un film japonez care merge cam pe aceeasi idee si este un remake al filmului cu acelasi nume aparut in 1963.

In vremuri vechi, fratele mai mic al Shogunului, tanarul Lord Naritsugu (Goro Inagaki), terorizeaza satele prin felul sau sadic de a se distra, violand si maltratand oameni. Un grup de samurai, care in mod normal ar trebui sa fie loiali Shogunului si fratelui sau, isi dau seama ca samurai inseamna de fapt a servi si pana la urma poporul este cel important, asa ca isi unesc fortele si pornesc in misiunea sinucigasa de a-l opri pe Naritsugu.

f f
Sursa: 13assassins.com

Filmul nu este unul pentru copii pentru ca are foarte multe momente sangeroase sau violente. Vedem tinere femei schinguite sau close-up-uri ale sabiilor exact in momentul loviturii finale. Totusi, tensiunea creste datorita acestor imagini, iar personajele se contureaza foarte bine datorita lor: Naritsugu este tanarul lord sadic care isi permite orice datorita functiei fratelui sau, in timp ce in cealalta parte intelegem alegerea celor 13 asasini de a-si trada Shogun-ul si a apara oamenii de rand.

f f
Sursa: 13assassins.com

Si la capitolul actiune filmul sta bine. Multe sabii incrucisate, mult sange si multe lupte spectaculoase. De apreciat faptul ca in timpul luptei nimeni nu face salturi imposibile care ar sfida orice lege a fizicii. Lupta este dusa matematic, iar filmul contine foarte multe faze din care invatam cateva lucruri despre felul in care intelegeau samuraii viata si moartea in lupta.

Totusi la un moment dat filmul dezamageste si asta in momentul luptei finale cand cei 13 samurai lupta impotriva a 200 de oameni (trupele lui Naritsugu) si oricat de bine ar fi fost calculata aceasta batalie este imposibil ca 13 oameni sa reuseasca sa invinga o asemenea armata (tineti minte ca este vorba despre lupte cu sabia si nu despre Rambo si arme moderne). In plus, tot in timpul acestei lupte cei 13 asasini se folosesc de niste tauri pentru a crea haos si panica. Asta ar fi de inteles, numai ca taurii au spatele in flacari si din pacate se vede ca flacarile sunt facute pe calculator.

In afara de aceste doua lucruri nu avem sa reprosam nimic filmului. Veti avea ce vedea si va recomandam sa-l vedeti, iar timp de 126 de minute cu siguranta nu va veti plictisi, mai ales ca filmul este facut dupa un fapt real.