After Earth - 1.000 de ani dupa cataclismul care forteaza omenirea sa paraseasca Pamantul


Actiunea filmului After Earth incepe dupa 1000 de ani de la data cand umanitatea a fost fortata sa-si abandoneze singurul camin pe care-l avusese vreodata. 

"Pamantul pur si simplu ii abandonase pe oameni," spune Jaden Smith, care-l interpreteaza pe Kitai Raige, un tanar fortat sa strabata terenul neprietenos al planetei interzise, dupa aterizarea fortata a navetei sale. 

"Valuri tsunami, aer toxic, apa toxica, alimente toxice, fenomene meteo extreme – era ca si cand Pamantul le-ar fi spus locuitorilor sai, ‘Trebuie sa plecati de aici’, iar oamenii n-au avut ce face decat sa asculte."

Noua lor casa este acum pe planeta Nova Prime, iar Nova Prime nu cunoaste o familie mai renumita decat Raige. Tatal lui Kitai, Cypher Raige era legendarul general al United Ranger Corps, iar Kitai vroia sa calce pe urmele tatalui sau, dar… lucrurile nu stateau asa de bine cum planuise. 

"Kitai simte o presiune considerabila care-l impinge sa mearga pe calea deschisa de tatal sau," afirma Jaden Smith. "Dar, in acelasi timp, Kitai se considera vinovat pentru moartea surorii sale, care a murit in cursul unui atac. Kitai se considera vinovat pentru ca n-a facut totul pentru a opri acest atac – si mai mult, el crede ca tatal sau il invinuieste pentru disparitia surorii sale.

De aceea relatia dintre Kitai si tatal sau s-a rupt, iar Kitai incearca acum s-o repare; el incearca din rasputeri sa obtina respectul si aprecierea tatalui sau."   

Cypher se intoarce dintr-o lunga misiune de serviciu si afla ca dorinta prea arzatoare a lui Kitai de a reusi in cariera a condus la nesabuinta, iar acesta a ratat prima sa sansa de a deveni ranger.  Will Smith relateaza ca in incercarea de a reface legatura dintre tata si fiu, "mama lui Kitai i-a sugerat lui Cypher sa-si ia fiul intr-o calatorie si sa petreaca mai mult timp impreuna.  Dar nava noastra se prabuseste in cel mai neprielnic univers pentru oameni, care este acum Pamantul."

In film, toate fiintele de pe Pamant s-au transformat si ucid fiintele umane. Tatal sau ramanand captiv in nava esuata, Kitai va trebui sa infrunte aceste elemente ostile si numeroasele specii modificate daca vrea ca el si tatal sau sa mai aiba o sansa de a se intoarce acasa.  



Jaden Smith spune ca orice tanar sau oricine care a fost candva tanar se poate identifica cu personajul sau. "Kitai este cel mai bun dintre cei buni – iar din punct de vedere fizic, chiar asa este – dar, din pacate, el este cam nesabuit," afirma Jaden. "Kitai crede ca trebuie sa dovedeasca faptul ca e cel mai bun pentru a semana cu tatal sau si pentru a  inchide unele rani din trecut.  Lui ii e greu sa-si controleze emotiile. 

Asa incat, dupa ce s-au prabusit pe Pamant, daca vrea sa supravietuiasca, el trebuie sa inceteze sa mai actioneze in acest fel doar pentru a-si impresiona tatal.  El trebuie sa se maturizeze si sa devina un adevarat luptator."

Despre efectele speciale

Cele 750 de secvente in care s-au folosit efecte vizuale au fost realizate de coordonatorul pentru efecte vizuale Jonathan Rothbart, care isi descrie misiunea din 1000 post Terra ca fiind asemanatoare cu cea a unui "copil aflat intr-un magazin virtual plin cu bomboane" datorita marii varietati de efecte din acest proiect. 

"Avem o gama extrem de larga de efecte in film.  Am avut sansa de a crea creaturi care sa interactioneze cu tot felul de evenimente si situatii.  Am creat locatii pur digitale de exemplu pentru secventa in care zburam prin spatiu in timpul unei furtuni de asteroizi. A trebuit sa cream alte lumi pe care le-am filmat in anumite locatii si in final a trebuit sa realizam o trecere in revista a felului cum arata Pamantul nostru acum, printr-o scurta evocare. 

Avem un adevarat corn al abundentei in materie de efecte, care ne da sansa de a fi creativi si de a ne juca cu o gama larga de posibilitati."

Rothbart spune ca imaginandu-si creaturile modificate ale viitorului a fost  "o provocare, pentru ca nu e vorba decat de 1000 de ani, ceea ce din punct de vedere al evolutiei nu inseamna prea mult," observa el. "Am incercat sa spunem ca schimbarile extreme prin care a trecut Pamantul au impus o mutatie si mai rapida din punct de vedere evolutiv.

Animatorii CG a trebuit sa simuleze un atac din partea babuinilor – una dintre secventele centrale de actiune ale filmului. Ei au un rol destul de important si reprezinta prima interactiune a lui Kitai cu locuitorii actuali ai Pamantului, deci este vorba despre un moment important al filmului. 

Night vroia sa se asigure ca sunt fiorosi.  Noi am realizat primul babuin care era foarte tacut si imobil, iar asta s-a dovedit a fi cea mai infricosatoare abordare. Asta ne-a dat si posibilitatea de a crea ceva mult mai frenetic si violent, pe masura ce interactiunea se dezvolta. Cu siguranta a fost placut sa rezolvam aceasta problema.

Rothbart a raspuns de crearea noii planete Nova Prime. Inspirandu-se dupa scenograful Tom Sanders, Rothbart spune ca s-a concentrat pe crearea unui mediu in care oamenii par sa fi tras invataminte si exista in armonie cu mediul natural. Trebuie sa spunem din nou ca nu au trecut decat 1000 de ani, asa incat telul era "sa-l facem suficient de familiar si real incat oamenii sa recunoasca ca e vorba despre un loc adevarat.

Orasul era dificil de realizat din punctul de vedere al designului, intrucat trebuia sa-l construim in limitele credibilului, mentinand totodata tenta futurista care fusese hotarata in timpul productiei. Vroiam sa ne asiguram ca cei care vor privi aceasta lume vor putea sa creada ca in ea ar putea trai oameni cu adevarat."

In crearea costumului de zbor, Rothbart arata ca scopul lor a fost sa ii dea un aspect cat mai organic si natural cu putinta, pentru ca apoi sa se poata transforma in opusul acestuia, devenind chiar "foarte tehnic, aproape robotic."

"Prabusirea navei spatiale, detaliaza Rothbart, a furnizat un moment bun de sinergie intre efectele fizice si efectele vizuale din film. Am construit nava pe un giroscop gigantic – platoul de filmare se invartea cu tot cu actorii si cascadorii, iar efectele fizice faceau ca fel de fel de lucruri sa zboare prin aer. Ceva mai tarziu am combinat asta cu cascadori pe green-screen si cu oameni CG care ieseau din naveta, toate acestea fiind realizate prin efecte vizuale. Imi place combinatia asta fiindca iti da posibilitatea de a face in asa fel incat totul sa para real."

In final, Rothbart si echipa sa a trebuit sa creeze Ursa. Intrucat aceasta creatura planeaza ca o umbra asupra intregului film, era important pentru echipa de efecte vizuale  sa realizeze o creatura care sa fie unica din toate punctele de vedere, si care sa aiba totodata un aspect organic, de creatura vie, cu piele si oase, care sa semene cu un animal real.  

O parte a acestui efect provenea din modul in care Shyamalan a structurat filmul. 

"In afara unui flashback, nu o vedem pe Ursa decat spre finalul filmului," precizeaza Rothbart.

"Ea se afla permanent acolo fiind o perpetua amenintare pentru Kitai, dar nu se lasa cunoscuta in totalitate.  Imi place felul in care s-a construit tensiunea deoarece creatura nu apare propriu zis decat in ultimul act al filmului. Acest lucru permite publicului sa traiasca experienta calatoriei impreuna cu Kitai – si teama de necunoscut."

After Earth va avea premiera pe 7 iunie

After Earth (2013)





Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Filme


Cinefili

Unde va place sa vedeti filme 3D in Bucuresti?
|Rezultate|Alte sondaje